Odrastanje uz nove tehnologije – vreme je da počnemo!

Odrastanje uz nove tehnologije – vreme je da počnemo!

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

Nove tehnologije i odrstanje dece uz njih

Baviti se decom ne znači samo prodavati dečji asortiman proizvoda. Dečja mašta nema granice, i baš zbog toga želimo da ovom poslu pristupimo odgovorno, te je naša prva sagovornica – gospođa Jelena Pantić, pedagog koja će nam odgovoriti na pitanja u vezi odrastanje dece u današnje vreme.

Jelena je završila Pedagošku akademiju za učitelje, Učiteljski fakultet i Master studije. Radi u nastavi 21 godinu. Pored rada u školi akreditovani je trener u Obrazovanju Plus, organizaciji, koja neguje ljudske vrednosti. Sarađuje i sa CIP centrom (Centrom za interaktivnu pedagogiju), u okviru Međunarodnog projekta ,,Krugovi prijatelja“, kao realizator seminara – obuke i učitelj mentor. Radi i kreativne radionice za promociju humanih ljudskih vrednosti sa decom školskog uzrasta, u saradnji sa opštinom Vračar. Uporedo sa svime, pruža podršku u osnaživanju roditeljstva i rešavanju pedagoških situacija, kao i pomoć pri učenju kroz interakciju i igru. (više informacija na instagram profilu @edukativne_radionice )

Supruga je, majka dvoje dece, ćerke Anđele i sina Aleksandra.

  • Koliko su deca, rođena od 2000.godine , drugačija od dece rođene pre 2000.godine?
Deca se ne razlikuju. Razlikuju se samo uslovi u kojima ona odrastaju i stilovi roditeljstva. Savremeni život donosi i savremene trendove u vaspitavanju i razumevanju dece. Dakle, razlika nije u njima nego u nama, roditeljima i vaspitačima i onome što im mi nudimo.
  • Da li možete iz Vašeg ugla da nam navedete tri glavne karakteristike odrastanja deteta današnjice?
Na ovo pitanje nema univerzalnog odgovora. Svako dete je jedinstveno i neponovljivo, ali da probam da odgovorim. Neka to budu: radoznalost, kreativnost i potreba za uvažavanjem.
  • Kako se deca danas igraju, a kako uče?
Dečja pažnja je kratka i plitka, dužina trajanja jedne televizijske reklame. I u igri i učenju potrebno je da ih neko vodi, jer brzo gube interesovanje. Učenje kroz igru je najbolji način da zaokupite njihovu pažnju. Dete voli da oseti, dodirne, doživi, pomoriše. Ja učenje i igru ne bih odvajala. Najbolje je kada idu u paketu.
  • Da li mi kao učitelji, roditelji, pedagozi možemo deci da zabranimo da koriste sve što čini deo njihove stvarnosti? ( internet, telefon, kompjuter)
Sve što je zabranjeno je zanimljivo, zato ne treba braniti ,nego informisati i kontrolisati dete, ponuditi mu korisne sadržaje, naučiti ga kako da pretražuje i pametno koristi internet. Objasniti mu kako da bude bezbedan na internetu.
  • Šta Vi mislite kako na najbolji mogući način iskoristiti savremenu tehnologiju i pristupačnost svih informacija?
Savremena tehnologija je veliki saveznik nastavnika u planiranju i realizovanju nastave. Sve što se nudi je primenljiivo, samo je važno da bude svrsishodno. Nastavnik odavno nije izvor informacija. Posle razgovora sa Jelenom, zaključili smo da je naš posao na pravom putu da i decu i roditelje učinimo srećnim, zadovoljnim i savremeni svet tehnologije i pravih vrednosti spojimo u jednu priču!

Do novog bloga,

DEVAR tim Srbija radi punom parom,

a Vi nas pratite na Instagram i Facebook stranicama @devarsrbija

04.03.2018. godine

Srbija

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Nove tehnologije u službi obrazovanja na bezbedan način

04/03/2018