Proširena stvarnost (AR) je nedavno stekla ogromnu popularnost u mnogim sferama. Ona spaja fizički svet sa interesatnim ditgitalnim iskustvom i primenjiva je u različitim segmetima. Jedno je sigurno, AR je stigao i tu je da ostane i tek će se razvijati.
Ima više načina kako se Augmented Reality može primeniti u poslovanju. Takođe, različiti biznisi mogu imati benefite koristeći ovaj “alat”. U ovom tekstu pisaćemo o tome šta je Augmented Reality ili AR, koje pogodnosti može doneti, kao i kako se može koristiti u biznisu.
Šta je Augmented Reality?
Proširena stvarnost primenjuje kompjuterski generisane komponente na ono što nas fizički okružuje. Augmented Reality, skraćeno AR je tehnologija koja omogućava nadogradnju stvarnog sveta digitalnim elementima, kao što su slike, 3D objekti, zvukovi ili informacije, kako bi se korisnicima pružio obogaćeni ili dopunjeni prikaz stvarnosti. Ovo se obično postiže putem pametnih uređaja kao što su pametni telefoni, naočare za proširenu stvarnost ili drugi uređaji.
Prostije rečeno, AR je poboljšana verzija fizičkog sveta korišćenjem digitalnih alata. To se može postići korišćenjem kompjuterski generisanih slika, zvuka i drugih senzornih elemenata.
Ovim iskustvima možemo pristupiti putem softvera proširene stvarnosti, kao i ako posedujemo kompatibilni mobilni uređaj. Koristeći prethodno pomenuto, nalazićemo se na mestu vozača u svom iskustvu proširene stvarnosti. Tim putem ćemo moći da iskusimo interaktivnost AR-a.
Augmented reality može podrazumevati interakciju u vidu hodanja kroz fizički prostor u cilju interakcije sa naseljenim sadržajem ili reagovanje na komande ili opcije u okviru aplikacije. Takođe, može nam pomoći da uvidimo kako se određeni predmet uklapa u prostor oko nas.
Proširena stvarnost predstavlja rastući trend, posebno među kompanijama koje se bave poslovnim aplikacijama i mobilnim računarstvom. Jedan od primarnih ciljeva je da istakne karakteristike fizičkog sveta, kao i poveća razumevanje tih karakteristika kako bismo izvukli informacije koje se mogu primeniti na aplikacije.
Koje pogodnosti Augmented reality može doneti?
AR je veoma moćan marketinski alat koji koriste mnogi brendovi. Stoga, ima i mnogo mogućnosti i prednosti koje pruža u biznisu. Koristeći Augmented Reality otvaramo beskonačne mogućnosti koje zavise od našeg pristupa i primene koju želimo.
Pogodnosti proširene stvarnosti se mogu videti u mogućnosti stvaranja novih iskustva kao i poboljšanju angažovanja korisnika. Ali, naravno, ima još dosta stvari koje AR izdvajaju od drugih tehnologija. Prednosti koje AR donosi je čine nezamenjivim alatom za različite aplikacije i industrije.
Prvo, jedna od pogodnosti je kapacitet da premosti jaz između fizičkog i digitalnog sveta. Kao i da omogući korisnicima pristup i komunikaciju sa digitalnim informacijama bez smetnji u svom stvarnom okruženju. Ova kombinacija stvarnosti poboljšava korisničko iskustvo ali i omogućava kompanijama da kreiraju rešenja koja će zadovoljiti specifične potrebe i želje njihovih ciljnih potrošača.
Drugo, prednost proširene stvarnosti je takođe i njena skoro neograničena primena. Prožima svaku industriju i nije ograničena na samo jedno područje, prevazilazi granice i otkriva beskrajne mogućnosti. Može promeniti pristup obrazovanju oživljavanjem udžbenika, kao i osnažiti zdravstvene radnike pomoću poboljšane vizualizacije. AR menja igru i preoblikuje strukturu našeg sveta i svega oko nas.
Zatim, prilagodljivost ove tehnologije joj omogućuje da bude kompatibilna sa širokim sprektrom platformi i uređaja, pa je samim tim dostupna široj publici. Na kraju moramo pomenuti da prednosti proširene stvarnosti prevazilaze samo očigledne pogodnosti, već ona nudi jedinstvenu perspektivu, uticaj i vrednost u digitalnom pejzažu koji se iz dana u dan sve više razvija.
Dodatne prednosti koje Augmented reality donosi:
- Ona je jeftinija opcija u odnosu na neke drudge medijske platforme jer ne zahteva kupovinu posebnih medija
- AR je lična, mobilna, i samim tim dostupna rastućem tržištu mobilnih telefona
- Brendovi imaju pristup detaljnijoj analitici, što im pomaže da bolje razumeju svoje potrošače
- Augmented reality povećava interakciju i angažovanje i pruža bolje korisničko iskustvo
- Dobro sprovedena AR aktivnost će poboljšati odziv brendova koji razmišljaju o budućnosti
- Proširena stvarnost povećava percipiranu vrednost brendova i proizvoda
Kako se Augmented reality može koristiti u različitim biznisima?
Kao što smo već pomenuli, proširena stvarnost(AR) je stekla veliku popularnost u poslednjih nekoliko godina, jer pruža mogućnost da korisnik poboljša svoje iskustvo i dobije nove vidove interakcije. Primenjena je u različitim industrijama, od gaminga, do obrazovanja i zdravstva, a ima i uticaja u svetu umetnosti.
Evo nekoliko načina kako se AR može koristiti u biznisu:
Prodaja
Maloprodajna industrija može koristiti proširenu stvarnost da stvori personalizovano i impresivno iskustvo kupovine. Na ovaj način kupci mogu virtuelno da isprobaju šminku, modne dodatke, ili odeću bez odlaska u prodavnicu. Zatim, Augmented reality aplikacije omogućavaju korisnicima da vide kako bi se neki predmet ili nameštaj uklopio u ostatak dekoracije koju imaju u kući. Na taj način mogu da vide kako bi to sve zajedno izgledalo pre kupovine. Osim što ova tehnologija povećava zadovoljstvo kupaca, ona i smanjuje povraćaj proizvoda i smanjuje troškove.
Proizvodnja
Augmented reality pravi razliku u proizvodnom sektoru, jer poboljšava bezbednost, efikasnost i tačnost. Koristeći uređaj koji podržava ovu tehnologiju, radnici imaju mogućnost da pristupe informacijama i uputstvima u realnom vremenu, što smanjuje potrebu za štampanim priručnicima kao i drugim vrstama obuke. Takođe, AR omogućava stručnjacima da pruže smernice i reše problem sa bilo koje lokacije.
Zdravstvo
Proširena stvarnost je omogućila značajan napredak u zdravstvenom sektoru, jer pomaže medicinskim stručnjacima da poboljšaju negu i ishod lečenja. Hirurzi imaju mogućnost da koriste ovu tehnologiju za vizualizaciju 3D modela anatomije pacijenata prilikom različitih procedura, kao i da izvode minimalno invanzivne i preciznije operacije. Studenti mogu koristiti simulacije koje im pomažu da vežbaju hirurške tehnike u kontrolisanom okruženju.
Obrazovanje
Augmented reality može da transformiše obrazovanje tako što čini učenje zanimljivijim i interaktivnijim. Ove aplikacije mogu da ožive udžbenike preklapajući digitalni sadržaj sa fizičkim stranicama, što stvara impresivno iskustvo učenja. Učenici mogu da komuniciraju sa 3D modelima istorijskih spomenika, naučnih koncepata i da prodube svoje razumevanje, kao i pamćenje. U primeni su i enciklopedije za decu koje koriste AR tehnologiju, koje pomažu deci da interaktivno i na zanimljiv način nauče ono što ih interesuje.
Turizam
Ova tehnologija je otvorila nova vrata u polju turističke industrije, jer nudi putnicima informativno i obogaćeno iskustvo. Putnici mogu dobiti informacije u realnom vremenu o turističkim atrakcijama zajedno sa istoriskim činjenicama, kao i recenzijama o okruženju korisnika. Takođe, AR navigacija može voditi putnike kroz nepoznate gradove i učiniti njihovo celokupno iskustvo boljim.
Ugostiteljstvo
Mnogi gosti restorana prvo žele da vide sve stavke u meniju, pa da onda naruče. To je moguće uraditi svojim telefonom, na jos lakši i lepši način uz pomoć AR-a. Restorani daju gostima opcije u meniju prikazane kroz proširenu stvarnost i time im omogućuju da brže donesu odluku o tome šta da poruče. Time se poboljšava zadovoljstvo kupaca i ujedno smanjuje broj pritužbi. Jedan primer Augmented reality-ja je da gosti vide svoje jelo u proširenoj stvarnosti pre nego sto ga poruče putem aplikacije.
Novine
Primena u ovoj sferi može biti korisna jer čitaoci mogu da imaju ekskluzivan pristup snimcima intervjua iza scene, kao i ožive neke članke koji ih zanimaju. QR kodovi su taktika koja se koristi da dosegne lokalnu ciljnu publiku i koristi i oglašivačima i izdavačima.
Muzeji
U ovoj oblasti AR može doprineti tako što će tehnologija dati život izložbama. Ljudi mogu šetati kroz Van Gogovu sliku dok slušaju muziku. Takođe, mogu gledati neku od Rodenovih skulptura kako oživljava. Osim što ovo produbljuje doživljaj o eksponatima, takođe i inspiriše ljubav prema umetnosti kod mnogih koji su je možda smatrali neprivlačnom.
Saloni
Aplikacija proširene stvarnosti ovde može biti posebno interesantna. Naime, što se proizvoda za negu tiče, kupci mogu saznati više o njima i dobiti relevantne informacije kroz obrazovne video zapise ili promotivni sadržaj. Takođe, kupci mogu da eksperimentišu sa različitim bojama kose i dužinama, pre nego što se odluče da naprave promenu u svom izgledu.
Zaključak
U 2023.godini, proširena stvarnost je spremna da se proširi i usvoji i od strane korporativnih, ali i malih brendova. Ova napredna tehnologija omogućava brzo kreiranje interaktivnih kampanja i pristupačnija je biznisima, a i potrošačima.
Augmented reality pruža mnogo prednosti i primena u različitim biznisima je široka. Ona otvara svet beskrajnih mogućnosti. Prihvatajući ovu tehnologiju i istražujući njene mogućnosti, otvarate nove prednosti i stičete konkurentsku prednost u sve digitalnijem svetu.